onsdag, december 30, 2009

Spring klocka Spring

Spring, klocka, spring i bistra nyårsnatten.. eller nästan så lyder dikten Nyårsklockan i alla fall. Ett sent infall har fått mig att känna att jag vill prova att springa ut året och decenniet. Lyckligtvis finns denna möjlighet i Göteborg. Imorgon går nämligen Sylvesterloppet, 10 km, genom Göteborg.

Jag är ju högst otränad löpmässigt men det går ju att ta sig genom 10 km på lite vilja. Så kl 12 imorgon springer jag och 1400 andra löpare ut 2009. Det går att efteranmäla sig på Ullevi tennishall fram till kl. 11.00 om man skulle få för sig att joina. Efter det blir det resa upp till Klädesholmen för nyårsfirande med skaldjur och bubbel.

Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag nästan sugen att komma och utmana :P hehe

Magnus sa...

Häng med Emil! Jag har tre pass i benen:/ men en mil ska man väl härda ut:)