onsdag, januari 03, 2007

Nytt år, nya tider, nya pass, nya mål

Så var det nya året här! Nytt år brukar betyda löften och högt satta mål- åtminstone i 4-5 veckor i alla fall;) Det gäller att kunna hålla fast vid målen längre än så och därför kommer jag ha en långsiktig plan för passen under våren -07.

Mitt personliga mål är att i år springa Göteborgsvarvet under 1h och 30 min vilket innebär att jag ska sänka mig 5,5 minut- det kommer kräva planering och en stilla bön för att lyckas.. En del av uppladdning inför denna målsättning kommer att ske i spinningsalen.





Våren 2007

Mina tider:

Måndag 18.00-19.00 på World Class City
Torsdag 17.25-18.25 på World Class Landala

Januaris pass kommer inledas med hänsyn till av att många, jag själv t.ex, har haft uppehåll i sin träningen under julen. Det blir rena förbränningspass och något kortare backar för att så snabbt som möjligt hitta formen och flåset igen. Under februari och mars kommer utmaningarna bli längre och vi satsar på förlänga uthålligheten och stärka konditionen än mer. Aprils pass kommer bli något mer intervallbaserade för att höja vår mjölksyratröskel med siktet att toppa formen mot andra veckan i maj. Har du tänkt att springa Göteborgsvarvet så skriv gärna en rad i bloggen om ditt upplägg och dina mål!

God fortsättning och hoppas vi ses ofta framöver!

Magnus

Inga kommentarer: