söndag, maj 18, 2008

Virrvarv

Nu sitter man vid datorn med ganska nöjd känsla i kroppen om något stel i låren. Löpningen igår gick bättre än väntat. Jag gick ut lugnt och höll ett jämnt tempo rakt i genom. Jag hade dessutom innan jag sprang ingen som helst uppfattning om formen eftersom det har känts tugnt och motigt i stort sett hela våren med farten i löpspåret. Jag tror jag har den lugna öppningen är att tacka för tiden- jag höll hela vägen mer eller mindre. Jag sov väldigt gott natten till loppet och åt en bra frukost. Lite stressigt blev det precis innan starten då jag irrade runt efter väskinlämningen men det ordnade sig till slut. Summa sumarum blev uppladdningen bra. Ingen hype utan lugnt och harmoniskt. Så här såg logget ut i varvtider:

5 km- 22,28
10 km- 44,12
15 km- 1,05,56
20 km- 1,28,20
21 km- 1,33,16

Snittfart min/km blev 4,26
Snittpulsen hamnade på 178- 89,4 %

Min smått fantastiska lillebror startade i grupp 1A och förbättrade sin tid 3 min till helt fantastiska 1,16,15- helt sjukt bra jobbat. Grattis brorsan! Du kommer bli giftig i triathloneliten;)
Nu ska jag spana runt hur det gick för mina medbloggare.
/M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt bra jobbat!

Anonym sa...

Jag håller med anna, grymt bra tid!

Magnus sa...

Tack till er båda. Jag har sett att ni också sprang på fint. Grattis!