torsdag, mars 27, 2008

Äpplen och pcäron

Jag läste denna artikeln och skrattade lite när jag såg vilka samband som gjordes. Jag använder mac och får väl erkänna vissa att jag trillar dit på vissa saker.. men inte allt ska tilläggas.

"De med äpple på burken är alltså datorvärldens motsvarighet till 
diktatorhustrun Imelda Marcos (som ska ha haft 1.200 par skor hemma). På tio år samlar alltså en macanvändare ihop 50 par gymnastikskor. Var förvaras dessa? I bloggosfären invände en skribent att han "inte ens kommer ihåg när jag sist ägde (ännu mindre köpte) fem par skor samtidigt". 





Men gympa dojorna är inte allt - vidare sägs följande 
om macgänget:De använder i högre grad bärbara datorer snarare än stationära. De använder tandblekningsprodukter.
De laddar hem musik - och
 betalar för den (troligen via Apples betaltjänst Itunes).
De är perfektionister.

Dessutom uppskattar Apples kunder dyr latte mer än sunkigt bryggkaffe. Så klart."



Hahaha..

M

Inga kommentarer: