torsdag, april 24, 2008

Naturbegåvning

Våren är fantastisk. Naturen är fantastisk. BBC är fantastiskt. - Hmm.. tänker kanske ni- BBC?


Just nu säljer Expressen BBC superproduktion Planet Earth med varje tisdagsnummer- 59 SEK kostar varje DVD. Jag fick tag i första volymen av fem- och- detta slår ALLT jag har sett på film tidigare. Jag såg visserligen några episoder när serien visades på SVT men nu med 42" på väggen så häpnar man ännu mer. Det är storslaget, ett otroligt foto, och framförallt- det är på riktigt! Sagan om ringen- produktionerna känns som en baggis i sammanhanget. Naturen är så mäktig- den har allt- spänning, humor, hjärta, färg, puls och drama. Gud måste finnas- this is his work. 


Så- ut och köp ett ex och spana in. Tellus borde ha ett gäng Oscars- bäst i alla kategorier!

M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Serien är filmad i HD, köp den på Blu-Ray eller se om den repriseras på SVT HD så får du se på snygg produktion.

Magnus sa...

Jo, jag vet det. Jag har ingen blu-ray spelare ännu så det får vänta lite. Jag får hoppas på en repris på SVT HD innan blålasern är inköpt.

Tack för tipset!