måndag, oktober 27, 2008

Rosat Arrangemang


Jag vill börja detta inlägget med att säga Tack till Christer Hedberg och Maria Götesdotter för ett fantastiskt genomarbetat event! Ni har gjort ett otroligt jobb- en stor och varm eloge till er!

Sports Club på plats; Martin H, Anette, Malena och en arm som tillhör mig;)

Eventet tog som sagt plats på nybyggda Sportlife Exclusive, en helt nybyggd anläggning mitt emot Göteborgsoperan. Anläggningen var väldigt fräsch och sticker ut från Sportlifes övriga anläggningar. Framförallt är Exclusive även lite åt spa-hållet och erbjuder diverse behandlingar.
Vi möttes av Maria i receptionen som med ett leende berättade om var spinningsalen låg. Väl mot omklädningsrummen möttes vi av Christer som trots slit och sen natt i ryggen berättade om gårdagens aktiviteter, också han med dragna smilband.

På plats tog jag och mina kollegor oss in i spinningsalen fylld med cyklar och cyklister. Mitt första intryck var, fasiken vad här luktar.. hehe.. inte så konstigt när man har trampat tufft sånär ett dygn innan. 

Christer som ledde passet körde klassen med videoprojektion från Eurosport och blandade etapper från Tour de France. Branta stigningar varvades med flacka plattpartier. Passet utgick från Borgskalan och under passet kommenterade Christer loppet som visades. Det märktes att han är en hängiven och insatt cyklist och han bjöd friskt på sig själv. Mycket roligt och lyckat och man fick känslan av att man var med i filmen, framförallt ett väldigt "LVGcykligt" pass.

Det blev en riktigt lång och skön dusch efteråt och sedan en fantastisk brunch tillsammans med mina kollegor på SoHo. Vi fick även sällskap av Jim Berg från Active Wellness som är gruppträningsansvarig där. Mycket trevligt!

Just nu pågår Rosa Bandet galan på tv3! Sports Club ser fram emot nästa år och lovar att öka antalet cyklar då!
/M


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jäkligt kul att ni kom med och körde!

Christer

Magnus sa...

Hatten av för dig Christer- delad glädje är dubbel glädje!

=) M

Löpning & Livet sa...

Oj.. jag (och jim) fick vara med på ett litet hörn i bilden också :)

(högst upp till vä, bakom pelaren)

Anonym sa...

Ni missar väl inte att kolla på spinningens hemsida? Just nu håller vi på att lägga ut alla fotoalbum från spinning-dygnet.
Sätt gärna upp er på vårt nyhetsbrev också!

Christer