tisdag, oktober 28, 2008

Studiebesök

De senaste dagarna har jag nästan tränat mer på andra anläggningar än min egen. Idag var inget undantag. Jag hade fått en inbjudan på av River som instruerar på Sportlife. River var och körde hos mig för några veckor sedan och nu var det dags för återbesök! Jag tog en promenad ner genom stan i det vackra vädret och tog mig akompanjerad med lite soft soul i podden med lugna steg mot Sportlife city. Anläggningen har några år på nacken men får ändå räknas som ny.

River mötte upp mig precis innan jag var påväg mot omklädningsrummet och visade mig spinningsalen. Salen rymmer 30 cyklar och är byggd i etager- fin och bra belysning.t.o.m. tända ljus för lite stämning. Precis som på Sportlife Exclusive var salen utrustad med masterbikes vilka jag har lite svårt för eftersom jag tycker man hamnar väldigt nära styret trots att man maxar inställningarna för att komma så långt ifrån styret. Det är snudd på att knäna går i styret i stående position- det är tur att man inte är så lång;) Men det kanske är en vanesak.

River berättade snabbt om upplägget på passet och med sitt norrlänska lugn kände jag mig trygg och insatt i hur krafterna skulle disponeras. Uppvärmning( som verkligen behövdes i en något kall sal) följdes av fyra backpartier med återkommande återhämtning. Passet innehöll både tryck, dynamik och lite lugnare partier. Ett stort plus vill jag ge för ett långt nedvarvningsparti och för att en av mina favoritband, Mazzy Star, spelades på slutet. Härligt River! Tack för en bra klass!

För er som tränar på Sportlife tycker jag verkligen ska prova River/Emils pass! Här finner ni hans playlist.


Inga kommentarer: