torsdag, augusti 13, 2009

Jim Beams you though heaven and hell

Igår hade jag nöjet att bli inbjuden till Jim Bergs spinningpass på Active Wellness vid Redbergsplatsen, Göteborg. Jag har lärt känna Jim via min blog och numera cyklar vi ihop ut en del. Jim har besökt mitt pass sedan länge tillbaka men eftersom vi har haft pass på samma dagar har det varit lite meckigt att få till ett återbesök tillbaka. Men, igår var jag själv ledig och då passade jag på att äntligen få träna med Jim.


Jim B.. instruktören med två dolda horn i pannan..

 .. ej att förväxla med kusinen Jim B :)

Jim hade lagt upp ett tufft pass dagen till ära, en s.k. dubbel Stairway to Hell;) Passet bestod av en serie med fyra stegrande intensitetsnivåer, (8 min på 80%MP, 6 min 85%MP, 4 min på tröskeln ca 87-90%MP, 2 min hårt 91-95%MP) x 2 

Stairway to Hell tar dig genom Dantes 4 mjölksyrakretsar..

10-15 taggade cyklister kämpade i genom utmaningarna och Jim coachade med absolut närvaro och bra riktlinjer för vilken ansträngningssnivå som krävdes. Jag har visserligen tränat en hel del under mina lediga dagar men det är alltid tuffare att cykla med någon annan så det var riktigt tufft och krävande, speciellt de två övre nivåerna. Musiken varierade och var kryddad med mycket energi. Jim skapade en  energisk atmosfär i salen och pulsen steg med adrenalinet som rann till mot avslutande The Pretender av Foo Fighters.

Ett
 stort tack
till Jim för en välarbetad och genomtänkt klass. Vi ses på asfalten snart igen:) 

1 kommentar:

Anonym sa...

STORT tack själv M, både för härlig cykling och energi samt för länken mm här!
Du är alltid välkommen, lovar å hojta när det händer nåt speciellt nästa gång..
Är ju en annan grej å köra ordinarie pass och specialare.
Ride strong!
/J