söndag, augusti 02, 2009

U2 fre 31/7 Ullevi


Väderutsikterna på morgonen såg inte lovande ut(se inlägget innan). Det såg mörkt ut. Det var mörkt! Vädersiterna sa samma sak. Dåligt väder fram till kl 18.00. Sen skulle det spricka upp. Kl 17 var himlen täckt av tjocka mörkgråa moln. Attans. John Polman hade fel?  Men. Kl 17.45 så smiter första solstrålen genom  molnmassorna och en kvart senare är solen framme- visserligen tillsammans med en styv kuling med stormbyar. Molnen hade inte en chans. De drev snabbt över ovanför blicken uppåt och jag och min kompis Hampus gjorde en highfive. Vädret hade vänt:)

It´s a beautiful day!

Det blir ingen lång recension av konserten. Bilderna och videorna får tala sitt eget språk. Omdömena efter U2´s två konserter har varit lite blandade bland bloggar och media. Själv fick jag precis vad jag hade sett fram emot; en stor arenashow på en scen som klarade både stormvindar och blixtnedslag. U2 bjöd på absolut närvaro, hjärta och en detta inramat i The Clow.  Tight framträdande och med precision rakt i bullseye.

Mitt betyg: Magnificent!

The Clow har landat på Ullevi

Bono uppmanar till en Milkyway med tända mobiler

Alla var där. Bokstavligt talat.

Videos









Inga kommentarer: