Jag skrev i mitt trendspaningsinlägg att jag hoppades på en bättre och smartare närvaro för gymaktörerna inom sociala medier inför 2011. Det finns exempel på företag som tillämpar sociala medier på ett bra och fyndigt sätt. På facebook syns både Nike Woman, Nike Running och Göteborgsvarvet på ett sätt som verkar gillas av deras gruppmedlemmar. SATS har en central facebook-sida som har goda ambitioner. Aktiviteten i gruppen administreras ganska sporadiskt. Just nu pågår en tävling där man får beskriva varför man är värd massage. Bästa bidragen belönas med 25 minuters massage. Hm.. 25 minuter..
Apropå ingenting- VW Lupo, en snål prisvinnande bil;) |
2 kommentarer:
nu har tävlingen avslutats eftersom man "stött på problem man inte kunnat förutspå". hmm. vilka problem då kan man undra?
Okej, så synd, det kändes ju som de sociala medierna var på g:) Idén med tävlingen är ju bra men ett företag med en revenue på 1,6 miljarder kanske skulle kunna bjussa på lite mer än 25 minuters massage:)
Skicka en kommentar