tisdag, december 30, 2008

Mantra variation

Året börjar lacka mot sitt slut och det är alltid kul med terminsstart runt hörnet. Nytt år brukar innebära nya tankar och höga träningsambtioner som brukar hålla i sig fram till februari. Så även för mig. Så istället för löfte så har jag istället bara satt ett mantra för året 2009. Mitt mantra till mig själv heter variation. Jag hoppas kunna variera träningen mer och i vår ska jag skaffa mig en racer och bege mig ut på landsvägarna. Så inomhuscykling ska varvas med utomhuscykling. Men det handlar inte bara om cykling.


Jag har tillsammans med mina kollegor från Sports Club Anette och min chef Magnus startat Sports Club Triathlon förening och vi har tilldelat varandra varsitt ansvarsområde. Anette är cykelansvarig, Magnus är löpansvarig och jag själv håller i simningen. Jag har startat upp en blog för ändamålet och där kommer vi lägga upp lite korta träningsprogram och bilder från våra träningar. Jag kommer att hålla 10 crawl/frisim-lektioner på Valhallabadet för att få upp lite teknik och fart. Jag har själv simmat mycket fram till 16-17 års ålder och jobbade senare som tränare i något år. Det är ett tag sedan men vi får hoppas det sitter kvar lite i ryggmärgen. Det ska bli väldigt kul i alla fall.

Häromdagen var jag och en kompis och spelade squash på Landala squash-hall. Squash är en grymt rolig sport, konditionskrävande och man tappar helt tid och rum när man spelar. Adrenalin blandas med blodsmak i munnen, likaså tillrop som "yees" och "faaan". Det får bli mer squash 2009! Jag kan verkligen rekommendera att prova och som bonus finns det både bastu och bubbelpool högst upp i byggnaden på Kapellplatsen. Dessutom trevlig och söt personal som man ibland kan se två våningar ned på spinningpassen på Sports Club ;)

Efter avslutad match kan man relaxa på bästa sett. Högst upp på Kapellplasten kan man blicka ut över Landala. Och även in. Grannarna får sin beskärda del av nakna squashrumpor. Det får man bjuda på ;)

Så.. Det ska bli cykling, simning och löpning som ska genomsyra 2009. Och målet för Göteborgsvarvet för 2009 blir att ta sig under 1.30( igen- haha). Nu är det satt i print så det är bara att börja leverera!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Låter som att det kommer bli ett härligt träningsår. Jag känner mig också lite extra motiverad att variera min träning ännu mer och bli bättre :P. SKa surfa in på er trihatlonblogg nu...

Anna (Orka mera) sa...

Då får man bara se fartränderna efter dig i Göteborg!! Gott nytt träningsår!

Magnus sa...

Det är bara den vanliga nyårslögnen ;)