onsdag, juli 29, 2009

Cykelmanér


Jag skulle just ta cykeln ut på stan men planerna punkterades so to say.. punka! Så.. det fick bli lite verkstad i min hysteriskt ostädade lägenhet som jag längtar ut i från. 15 min senare är det gjort iaf. Nu ska jag iväg och boka en tennistid för spel mot förra gymchefen imorgon. Han lär vara bra så det blir nog pisk..

Flattire samt tummen mitt i handen

Sedan jag började cyklat landsväg har fått goda råd( läs hot..) om en viss kutym bland cyklister.


1. Strumpor ska vara vita & korta. Dessa är dock för korta. 

2. Ben ska vara rakade. Glänser dem är det plus i kanten.

3. Onödig vikt ska elimineras. Nedan ses en ventilring och en gummihatt på 1,003 g. Fy skäms!


Nöjd nu Hertzman & Co? :)

1 kommentar:

Martin Hertzman sa...

Mmm! Det börjar likna något! Glädjande att de syrliga kommentarerna har givit resultat! (-; Som någon sade - det handlar inte om att vara snabbast, utan om att se snabb ut, och då kan man inte utelämna några detaljer åt slumpen. Landsvägscykel är en sekt med strikta regler gällande "do´s and don´ts" och du är härmed antagen!

Ni ska vi bara sätta dig på en diet beståendes av intervaller och annat mums, så ska vi nog få dig i form!

Har du justerat din sittställning på cykeln? Fanns en del att göra där utifrån det jag såg sist!

/Martin