torsdag, juli 16, 2009

Semester coming up

Idag torsdag kör jag mitt sista ordinarie pass på Landala innan jag tar lite semester från spinningsalen. Jag kommer hoppa in på sporadiska vikariat här och där- men jag har annars 4 veckors timeout från spinningsalen. Jag kommer istället ägna mig åt sommaraktiviteter och i år får cykeln en given plats bland seglingen och tennisen.

Vill ni hänga med på vik-spinningpass så håll koll i högermarginalen så ska jag försöka uppdatera mina pass så gott det går!

Idag blir det åter en blandklass med både fartlek och några lite styggare intervaller. Innan klassen ska jag ut och köra en runda med Jim på hojen. Det borde göra låren lagom möra till kl 18.10 :)

I helgen var jag ute och körde med en av vårens kända spinningansikten i salen, Martin från CykelCitys veteraner. Martin lyckades fint på SM i sin klass H40 där han knep ett silver! Grattis!

Det märktes att han med sin grymma träningsdos av styrketräning, cykel och spinning rastade mig ganska friskt när han ökade tempot. Martin är också en av Mattias Recks( ZonSpinnings banprofilcoach) adepter.
Hoppas ni får en trevlig semester ni med!

1 kommentar:

Martin Hertzman sa...

He he he, det finns hopp även för dig som cyklist! (-;

Lite hårdköra och en skaplig dos intervaller, så ska du se!

Säg bara till så kör vi igen!

/Martin