onsdag, oktober 06, 2010

Nya snabbfotingar samt kvällens pass


Jag har kommit hem efter ett spinningvikariat för Monika på Sisjön. När jag öppnade mitt skåp låg en skokartong instucken i botten i skåpet. Gymnasium har ett samarbete med Asics vilket ger oss anställda ett par valfria Asics-skor/termin. Jag springer i ett par GT-2150 som jag är supernöjd med. Jag har ett tag sneglat på ett par Gel-Noosa och blev väldigt glad när jag kunde ta ut ett par i spons istället.

Noosa är en ren triathlon-sko med medföljande snabbsnörning och smarta innermaterial som lämpar sig när man stoppar ned sina bara och blöta fötter efter simningen. Skon är lite av en lättviktare med sina 249 gram och sticker helt klart ut i sin djärva färgsättning. Plösen sitter fast och åker inte på sniskan vid snabba växlingar och snörningen är assymetrisk för att skona nervbanorna på fotryggen. Sist men inte minst, ränderna på sidan är självlysande i mörkret( mycket viktigt och användbart;) Mycket teknologi i en sko med andra ord!


Här kan lyssna på kvällens fartlekspass, en lite modifierad version av RosaDygnet-passet

Inga kommentarer: