måndag, februari 05, 2007

Watch this

Jag har tidigare nämnt att för er som spinnar/cyklar mycket kan ett par bra spinningskor vara en förnuftig investering. Andra steget i spinninginvesteringsskolan är att införskaffa sig en pulsklocka ( kan användas i vilket träningssammanhang som helst). Pulsklockan är ett fantastiskt instrument för att få ett direkt och konkret mätvärde på hur din kropp arbetar, kroppens egen hastighetsmätare. Det finns en uppsjö av klockor och tillverkare och det behöver inte kosta skjortan.
Polar AXN700 . "Measures everything but guts! "

Jag har nyligen uppgraderat min pulsklockegarderob och jag är fantastiskt nöjd med min nya baby;) Jag kan numera veta dagens väder, höjd över havet, kompassriktning(ett måste i spinningsalen..) samt en mängd olika analyser av träningspassen. Har du aldrig kört med pulsklocka tidigare så fråga i samband med passen så går det bra att låna ett exemplar.

Magnus

Inga kommentarer: