lördag, februari 14, 2009

Alla hjärtans slag


Idag ledde jag  tillsammans med Anette i team ett underbart distanspass på 120 minuter. Salen var så när som helt full. Vi hade delat upp passet i 6 block och körde med activio samtidigt. Jag inledde med en ganska lång uppvärmning på 15 min, sen varvade jag och Anette block efter block. Vi lade snittet på 70-75%, låg/medelintensivt,  men gjorde några utflykterbåde uppåt och nedåt i puls under passets gång. Passet kördes i genom  förvånansvärt snabbt(!) och efter cykling och nedvarvning förflyttade vi oss till Sports Clubs stora sal för en avslutande lång yogainfluerad stretch under ledning av Anette. Otroligt skön avslutning!


Anette och jag vill framföra vårt tack för en stark insats av samtliga cyklande! Strålande kämpat!

Detta var del 2 i vårens 3-delade distansklassupplägg. Martin började med 90 min och idag då 120 min. Nästa steg bli lite längre- näst på tur står nämligen vår traditionella SpinningVasa på 180 min. Jag är helt övertygad om att samtliga är fullt kapabla att fixa detta! Mer info och bokningslista kommer upp på gymmet i kommande vecka! Klassen kommer ligga på söndag em den 1 mars.


Inga kommentarer: