lördag, september 27, 2008

2 SpinningEvent hösten 2008


Spinning i Göteborg är lite vad bilindustrin är för Detroit i USA. Spinningen har haft en stark tradition här och var ledande för den utveckling som skett inom inomhuscyklingen i Sverige. Från att ha trampat hysteriskt och kombinerat olika andra element som styrketräning till knutet till klasserna så har spinningen börjat likna mer och mer den riktiga LVG-cyklingen. Fokus ligger numera mer på puls och välbefinnade istället för mjölksyra och vansinnestempo. 
I höst går två event av stapeln i Göteborg och jag ska deltaga på det ena, det första.

**Millenium Exclusive, Gymnasium Torslanda- 11 oktober**

Duktiga Monika Björn tillsammans med Matthew Griffiths har denna gången satt ihop en dag som kretsar runt temat "class-design", d.v.s. hur man bygger klasser på olika sätt. Det blir en heldag med mycket cykling, workshops och föreläsning. 

Monika Björn 

Matthew Griffths



Spinning för sakens skull? Nej, inte här, utan spinning för den goda sakens skull. Detta är om jag förstår det rätt ett event som vem som helst kan deltaga på. Massa information finns att tillgå på på hemsidan. Det finns två olika sätt att vara med och köra, som team under hela dygnet eller på enstaka timmar.

Så här gör du för att vara med och köra som team:
1. Gå ihop med upp till sju kompisar och starta ett team
2. Kom på ett riktigt bra namn på teamet
3. Anmäl ert team till oss genom att först skicka ett mail till angiven mail på hemsidan.
4. Betala in anmälningsavgiften 2.000:- / team. Information om hur betalningen skall ske skickas ut via epost vid anmälan. Alla pengar hanteras helt av Cancerfonden 

Vill ni skänka pengar utan att cykla går det också bra. Klicka här!


 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Magnus
Tack för artikeln och länken till Rosa Bandet-spinningen. Hoppas vi får se dig hos oss, antingen i spinningsalen eller i loungebaren (öppet dygnet runt).

Hälsningar,
Christer

Anonym sa...

Tja!

Ska du vara med i något lag?

Magnus sa...

Hej Christer & River!

Jag har uppmärksammat RosaBandet via Funbeat och måste säga att hemsidan/bloggen är väldigt fin. Jag hoppas målet uppnås!

Dessvärre är det den helgen då båten ska tas upp och detta på östkusten så jag är helt enkelt inte i stan då. Men skulle något förändras så hoppas jag att det finns en tom cykel kvar.

Lycka till!

M

Cizzi sa...

Jag är sjukt avis på dig som ska på millenium exclusive! jag lyckas aldrig ta mig dit. Men nästa år ska jag! =)

Magnus sa...

Ja, det är väl lite lyx när eventen ligger runt knuten. Annars är ju Gbg värt en resa och inte bara för spinningens skull.