tisdag, september 30, 2008

Humor!


Läste detta på Rosa Bandets 24h spinning. Det tyckte jag var lite kul..


"Spinning är ta mig fan den dummaste jävla sporten som någonsin uppfunnits.

Vid två tillfällen här jag varit så oerhört korkad att jag satt mig på en spinningcykel och båda gångerna har jag halvvägs in i den helvetiska turen hatat mig själv så intensivt att jag övervägt begå Harakiri.

Att dyblöt och andnödd sitta på en träningscykel (vilket det är, vad ni nördar än påstår), påhejad av en speedad klämkäck träningsknarkare, tittandes på en massa fetknoppar som verkar ha det hur lätt som helst är inte alls min idé av ett tisdagsnöje.

Därför är mitt uppdrag så svårt.

Team O’Räisänen ska nu blanda in hjärta i denna avskyvärda syssla och här dessutom tagit mitt namn i bruk till ändamålet.

Jag är deras maskot.

Så. Nu lägger jag allt mitt hat bakom mig. Jag tar mig än detta epitet som vore det en ridderlig dubbning. Jag kommer visserligen låtsas att det är jakt, schack, golf eller någon annan mer värdig aktivitet som pågår men i alla fall.

Den 25:e och 26:e oktober kommer Matilda, Carina, Christer och Janne och de andra finnas i mitt bröst.
Med förhoppning om att långt fler bröst lever kvar på grund av dem.

Timo Räisänen, 25/9 -08, Iisalmi, Finland"

Hahaha..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Timo är kungen!

Magnus sa...

Ja, han kan skriva- helt klart. Och sjunga. Det gäller att köra sin grej.

Caroline sa...

Hehe, känns som att han beskriver något av det jag kände inför premiären idag.. ;)

Men Timo skulle gå på nåt av dina pass, kanske även han skulle vinnas över?

Magnus sa...

Hehe.. vad är det med musiker och spinning egentligen?

Jag ser gärna Timo i salen. Och dig räknar jag med att se lite då och då.. Bra kört iaf- jag får väl äta upp ett danspass vad det lider. Huh=(

Anonym sa...

Va säger ni om vår teamtröja då? :-)

http://www.christerhedberg.se/2008/10/16/teamtrojan-klar