måndag, september 01, 2008

Activio sjösatt!

Idag blev mitt premiärpass med att köra med Activio- ett inhopp för Ampi då vi fick göra en liten rokad i aerobicssalen p.g.a. sjukdom. Jag var faktiskt lite pirrig inför klassen- jag var på plats 20 min innan för att försöka hjälpa medlemmar med pulsband och inloggning etc. Men det hela gick väldigt smidigt- inte så konstigt när vi har smarta medlemmar, duktig receptionspersonal och detta i kombination med Activios system som är väldigt lättarbetat. Bra!


Jag hade satt ihop en klass med flera ganska långa backar så medlemmarna fick prova och se vad som händer med pulsen när man växlar positioner, lägger på mer motstånd, växlar tempo o.s.v. Trots att vissa kanske har kört spinning i flera år blir det lite annorlunda när man får se sin träning i realtid. Omdömena efter klassen var genomgående positiva och jag tror och hoppas att detta ger lite av en nytändning för vissa av er som cyklar. Och som instruktör är det ett fantastiskt redskap att använda när man ger instruktioner.


Ni som undrar vad som spelades så följer låtlistan här:

On Air (Midival Punditz Remix)- Son Kite
Soulful (Late Registration) feat. Jo- Kayne West feat. John Legend
Flamboyant (Michael Mayer kompakt mix)- Pet Shop Boys
Jukebox- Son Kite
Somebody Told Me- The Killers
My Friend- Groove Armada
Under My Sensi (Tip Kick Mix By Trio Elétrico)- Boozoo Bajou
Allocations- Jeff Bennett
Walking on Clouds- Tiësto
I'm Not Afraid- Jill Scott
La ritournelle (Mr Dan's Magic Wand Mix)- Sébastien Tellier
Down the River- RANGA


Grymt bra jobbat av er som körde klassen idag- ni är fantastsika! Jag hoppas ni dyker upp på ZonSpinningen på onsdag( 17.30) som vi givetvis kör tillsammans med Activio! Och har ni frågor så fråga gärna i samband med klasserna eller skriv här på bloggen.

M


Inga kommentarer: