tisdag, september 09, 2008

Inspiration

Jag har gått på många av mina kollegors klasser den senaste tiden och varje gång jag gör det tänker jag att jag borde göra det oftare. Det ger massor av inspiration och man får nya inblickar och inputs till att instruera. Och det går självklart bra att finna inspiration från andra discipliner än just spinning. Winwin- helt klart.


I söndags fick jag och Sports Clubs övriga personal prova på  en av hösten nyheter på anläggningen, Cirkel, som är vad det låter- Cirkelträning förankrad i funtionell träning. 20 stationer går i genom kroppen från topp till tå. Balansövningar, pilatesboll, utfall m.m under en timme satte sina klara spår i min på senare tid dåligt styrketränade kropp med en gastkramande träningsvärk som resultat dagen efter. 

Efter klassen körde jag tillsamman med Martin Berggren en teamklass med Activio för både medlemmar och instruktörer. Kul även om utfallen hade satt sig lite i låren inför klassen.. Men, tack till Martin och ni som körde- bra jobbat! 

På torsdag ska jag och min gamla trummiskompis Johan gå till Nefertiti och se Sveriges groovigaste  jazzgäng just nu, OddJob. Det var ett tag sedan jag var där så det ska bli kul att ta sig ner i jazzkatakomberna i Gbg. Vi får se om man kan få mig sig lite inspiration hem från Nef med;)

Fortsätt träna på! /M

Inga kommentarer: