lördag, januari 03, 2009

Cykel-olja


Snart är vardagen tillbaka och det är nästan att man längtar efter lite mer struktur och veckor utan röda dagar. Jag har varit och tränat två pass de senaste dagarna. Igår med Anette som körde en liten kavalkad från olika ZonSpinningpass( väldigt bra ) och idag med Riki som hade soul on his mind idag( också najs!). Jag sitter just nu och mixar ihop nya ZonSpinningpasset och ny release blir det den onsdag 14 januari. Det kommer att tillkomma ännu en komponent till vårens upplägg och snart sitter vi inne med ett fantastiskt koncept som inte är likt något annat inom spinningen i Sverige.

Jag träffade Magnus idag, min chef och tilllika driftansvarige av Sports Club som var tillbaka efter 2 veckor i Rio. Brunbränd, full med intryck och med samba i blodet så hade Magnus med sig en present till mig hem. Jag blev klart överraskad när han kom tillbaka från kontoret med ett stort stort paket i wellpapp. Jag är ju lite konstintresserad och detta hade tydligen spridit sig till Magnus. Och vad passar inte bättre än en färgstark målning av en cykel till en spinningkoordinator! Tavlan fann snabbt sin plats och jag vill passa på att säga tack till kanske världens mest sympatiska chef. 

Konst i varma färger  från Rio har hittat hem till lilla kalla Göteborg. Wow!

Imorgon blir det till att spika vårschemats extra- och specialklasser. Ni som gillar spinning och  kör på Sports Club kommer att ha en händelserik vår framför er! Tell you more later!

M

Inga kommentarer: