lördag, januari 17, 2009

Fishy

Jag har tidigare nämnt ett flummigt nyårslöfte om mer variation i träningen. Har det funkat- nja- jo- eh. Jo, lite mer variation har det nog ändå varit. Det har blivit lite squash, BodyPump, löpning och spinning. I veckan som kommer ska jag ta mig till Valhallabadet för att smygstarta med simningen som jag senare i vår ska leda i vår lilla triathlonförening på knappa 3 pers. Återkommer med detta när det är satt i verket.

Men.. en annan sak jag har lovat mig själv är ett mer konkret mål. Ordet mål är nämligen dubbelbottntat eftersom det handlar om mat=mål. Jag ska nämlig äta fisk 3 ggr per vecka eller oftare än så. På Landala Torg finns det nämligen en fantastisk fisk-vagn med underbar fisk och skaldjur. Personalen är alltid på gott humör och kunderna byter recept och kvickheter med varandra spontant. Lite marknadskänsla helt enkelt!

Idag inhandlades 500 gr laxfilé och 400 gr rödspätta. Den senare hamnade på tallriken ganska snabbt därpå. Färsk fisk klår det mesta.

Bredvid fisk-vagnen på torget finns också en liten grönsaks- och frukt butik som har ett lika bra utbud. Jag ska ta några bilder och lägga ut så småningom!


Panerad rödspätta med gräddfil, sallad och ägg från en gård i trakten . Närodlat is the new black!

Nu är det färdigbloggat för idag!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: