lördag, januari 10, 2009

Vinn en spotify-inbjudan!


Det är helg, igen ;) och jag har surfat runt på iTunes och spotify på morgonkvisten.  Nu under våren släpper massa artister album efter album. Gillar man musik så är det rena julafton. Jag har tidigare skrivit om just tjänsten Spotify och den absoluta behållningen av spotify är att man dela med sig av sina playlists. Det digitala blandbandets återtåg har tuffat rakt in i 2009.  På facebook ploppar det upp små blandbands-klubbar där man kan posta sina listor och byta musik med varandra. Underbart! 

Här är min top-fem lista just nu!


Lista dina 5 bästa låtar just nu- blanda gammalt med nytt, rock med klassiskt, opera med hiphop eller vad det nu är. Bästa listan belönas med en spotify-inbjudan. Juryn består av undertecknad ;)

Lycka till!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tajmad tävling! Jag har precis satt ihop fem olika pass, med olika upplägg och musikinriktning, som jag kommer köra i ett rullande schema under våren. Så jag tar väl en låt från varje för att få lite variation

Mory Kante - Yeke yeke
Pink - Sober (Junior's spinning around tribal dub)
The Soundtrack of our Lives - Thrill me
Tilly and the Wall - Beat control (Peter Dragontail rmx)
Titiyo - Awakening

Magnus sa...

Wow! Mycket bra lista! Bra blend, Awakening med Titiyo är fantastiskt bra. På min lista är Fever Ray med som är Karin Dreijers( ena halva av the Knife) soloprojet och den liknar Awakening lite- väldigt mörk ljudbild! I like!

Tävlingen ligger ute lite till- men eftersom du satte en så eminent lista så får du en inbjudan. Jag har några fler invites om det tillkommer fler tävlande!

Maila till spinspirit@hotmail.com så skickar jag en inbjudan! Det hade varit kul att gå på dina pass!

Bra jobbat! Tack för bidraget

Anonym sa...

Kul tävling! Här kommer mitt bidrag:

Shinedown - Call Me
Jeff Buckley - Hallelujah
Paramore - Misery Buisness
Håkan Hellström - Det är så jag säger det
Kings of Leon - Use somebody

Magnus sa...

Tack för ditt bidrag Elin!

Jag har en inbjudan kvar så vi får invänta någon mer tävlande. Bra variation på listan- vissa egna favoriter tom. Vi får se hur den står sig mot några andra tävlande! Du får titta in igen och se hur det går!

/M

amandas sa...

Här kommer min sköna lista :)

Hoffmaestro - Seize The Day

Damian marley - Road to zion

Britney Spears vs Linkin Park - Toxic Faint

Guru Josh Project - Infinity

Benga - Crunked up

Magnus sa...

Tack för det Amanda, du är med i matchen!


M

Anonym sa...

Oo oo, får jag vara med?

Fleetwood Mac - Landslide
Peter Gabriel & Kate Bush - Don´t give up
The Killers - When you where young
Eva Dahlgren - Ängeln i rummet
Whitesnake - Here i go again

P.S Har ingen blogg adress men min mail är: nennysmail@yahoo.se

Magnus sa...

Hej!

Ursäkta tystnaden på ett tag! Jag stänger tävlingen på fredag den 30:e! Då utses en vinnare!

Anonym sa...

så, vem blev den lycklige vinnaren?

Magnus sa...

Det blev du Amanda! Bra lista!

Maila din mailadress till spinspirit@hotmail.com så skickar jag en inbjudan!

Tack för era bidrag!

M