Lance Armstrong krashade rejält i Kastililen runt och fick föras till sjukhus i ambulans med en fraktur på nyckelbenet. Nu är Tour De France satsningen i fara och starten i Giro d´Italia i maj är högst osäker. Tråkiga nyheter.( DN, SVD).
Otursförföljd
6 kommentarer:
Jag följer honom på Twitter. Han verkar vara vid gott mod och operation på höger nyckeben om ngr dagar. Själv drar jag på mig mitt LiveStrong-träningslinne idag som support.
Tveksamt om det är tråkigt. Fantastisk profil å förkämpe för cancerarbetet absolut men vill vi ha ÄNNU en erkänd dopare i cykelsporten?
Härligt Petra, lite support är på sin plats;)
Jim, din gamle cyniker.. hehe. Vet du något som vi andra inte vet?
Fråga. Håller ju på att kolla hoj men står i valet och kvalet mellan en Road Bike (Trek 1.2 T - aliminiumram och carbone-gaffel) och en som de kallade "Fitness Bike" (också det en Trek, aluminiumram ... minns inte modellnumret). Alltså mer en mix mellan en road och en hybrid. Skillnaden är framför allt att fitness-modellen även funkar på typ dirt roads (ej skog osv men mer grusväg). Men man förlorar ju så klart en del i speed osv. Råd? Road Biken kostar $300 mer så det är ju liiite av en kostandsfråga också.
Petra!
Sorry för lite långsamt svar- lite turbulenta tider med ny ägare på gymmet just nu så bloggen ligger lite i träda.
Jag har svårt att ge konkret tips- det beror nog på hur du ska använda den. Om det gäller triathlon så hade jag som första cykel satsat på racer och köpt till tempostyre. Det pågår en diskussion om första triathlon-cykel på www.funbeat.se i någon av grupperna där och utifrån den diskussionen så tycker jag de flesta säger en linje-racer framför en annan typ av cykel( tempo- dirt är nog inte ens på tal) Men som sagt.. det är om ändamålet är triathlon. Man ska ju utgå från sina egna behov och sin budjet. Men just Trek tar nog en del betalt för sitt varumärke och oftast är komponenterna lite sämre än konkurrenterna, tror jag.
Skicka en kommentar