tisdag, maj 12, 2009

Pink is the new black


Jag har följt varje etapp i Giro d´Italia från starten och idag stack jag själv ut på cykeln innan jag fick se avslutningen. Jag kom precis hem och möttes av den överraskande glada nyheten att Thomas "Gotland" Lövkvist kom på 7:e plats och leder totalen efter 4 etapper. Fantastiskt kul- svensk cykel är verkligen på topp just nu! Det innebär att han inför morgondagen får ta över den rosa ledartröjan inför morgondagens etapp.

Rauka vajgen mot segern som man säger på Gotland ;)

Etapp 4, Padova - San Martino di Castrozza, 162km
Vill man följa hela loppet så rekommenderar jag siten CyclingNews.com. Täta rapporter om Giro d´Italia och mycket kuriosa dessutom! 

2 kommentarer:

Johan Mölleborn sa...

Helt underbart!!!

Magnus sa...

Ja, svensk cykel levererar tungt just nu!