tisdag, maj 19, 2009

Tjörn Triathlon


Jag brukar dippa i träningen under sommaren. Sol, bad och kvällar på uteserveringar brukar dominera och träningen blir lidande för detta. Varför då egentligen- det är ju just på sommaren man man kan njuta av att träna utomhus! Jag tror det beror delvis, förutom solen och uteserveringarna, att jag saknat ett mål med min träning. Detta ska jag dock råda bot på i sommar och därför har jag hittat en utmaning som kommer kräva en del träning nämligen Tjörn Triathlon på vackra västkusten i slutet av augusti. Målet är att genomföra en halv ironman men jag slänger in en brasklapp för att det kan bli sprintdistansen också. Är du också intresserad- titta in på hemsidan och inspireras!

Först ska det simmas- 1800 m i havet.. 

.. sen ska det cyklas 87 km. (3 varv)

Banprofilens höjdkurva


Sist löpningen- 21 km (4 varv)

Halvjärnman- det låter lite tufft i mina öron iaf.


2 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Grymt! Hade inte tvekat en sekund om det inte vore för simningen... Simmar tantsim och då kommer man ju mer bakåt än framåt :(

Magnus sa...

Kanske ska gå en crawlkurs? Det borde ju annars passa dig fint- och ibland kan man köra vissa race i stafett och dela upp etapperna så en person simmar, en cyklar och en springer:)