onsdag, augusti 27, 2008

Attjo. Bless me.

Efter tredje dagen av en ganska ordentlig förkylning/halsfluss börjar det krypa i kroppen en aning. Äntligen har i alla fall febern släppt men en ond hals samt en ordentlig nästäppa får mig tyvärr låta träningen dröja någon dag till. Det blir inte lättare av att ett par nyinförskaffade skor som står i hallen och hånler eller att jag igår såg vårt Activio-system installeras. Vår spinningsal är verkligen supersjysst nu och hitech så det förslår.


Jag anar att jag ådrog mig förkylningen på Ystad Sim Sällskap´s 100 års jubilieum i helgen då jag och min bror ställde upp i lagkapp, 4x50 fritt tillsammans med två gamla simmarkompisar från the good old days. I hällande regn och i gamla nybrostrandbadets 25-bassäng tog jag tredjesträckan
 och kom i mål 32 sek senare med en fullständig mjölksyregenomklappning. Det är svårt att tänka sig att man man som 15-åring tränade 25-30 000 m i veckan och nu inte står pall för 50 m längre.. hehe. Vattenkänslan hade sjunkit till botten. Trots detta måste jag medge att jag blev sugen på att ta upp simningen lite igen- så vi får se vad det blir i höst.

Det hela följdes av en trevlig bankett med många kära återseenden av gamla vänner och tränare. 


Passar på att slänga in en liten låt på temat Hometown- Vackra "HomeTown Glory" med favoriten Adele

Innan jag åkte till Ystad hade jag gjort några pass i spinningsalen och formen var på gång. Nu blir det väl dessvärre lite uppförsbacke igen. Attans!


Imorgon besöker Monika Björn Sports Club för en inspirations och introduktionsklass för Activio( endast för instruktörer). Monikas blog är ett annorlunda och roligt inslag bland alla ganska likriktade träningsbloggar- läs här! Beroende på formen får vi se om jag kan deltaga men jag hoppas verkligen det!


Inga kommentarer: