måndag, augusti 25, 2008

Silverskodd

Inför höststarten tänkte jag unna mig ett par nya skor och i fredags gick jag förbi Sportson´s på Viktoriagatan. Förutom ett fantastiskt utbud av cyklar, race´rar, mtb´s och hybrider har Sportson allt som kan tänkas höra till en cykel. På nedanvåningen finns en sko-avdelning som har både rena cykelskor samt spinningskor. Jag slog till på ett par Shimano MO75 och hann köra en klass på fredagseftermiddagen. Mycket sköna, svala, ganska styva och bra dragkraft.  Kan rekommenderas! Hade jag inte varit förkyld och smått febrig hade jag gärna kört lite idag men det får dessvärre vänta. 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Så det är alltså dit jag ska gå om jag ska köpa några skor. Dom cykelskorna jag har är helt värdelösa. LÅter kul med pulskonceptet. Passet blir ju så mycket mer levande när fokusen ligger mycket på den aktuella pulsen.

Magnus sa...

Ja, jag tyckte de var sjyssta där. Jag har visserlien inte tittat runt så mycket men där kan de iaf cykling väldigt bra.

Du får gärna komma förbi vår sal någon gång. Jag skickar en inbjudan när vi är varma i kläderna med höstschemat!

Allt gott,

M

Anonym sa...

Hej. Tack för inbjudan, jag kommer gärna. Det är bara att skicka iväg en kommentar i bloggen när ni är redo att avvara en cykel :)