måndag, augusti 04, 2008

ZonSpinning™

Sensommar. Ja, det är det det ska vara nu. Jag ska verkligen inte klaga på avslutningen av juli, den var fantastisk. Men vad hände sen? Idag till exempel. Regn i all ära men detta är snarare dusch- det verkligen häller ner och så har det gjort sedan i morse. Snart får det vara nog! Detta får mig att ställa in mig på att hösten är på antågande- inte ännu kanske men snart. Och således kommer också snart den nya koreografin och musiken till ZonSpinning™ volym 2. Det mixas och sakta men säkert börjar vägen ta form..

Mixad musik smakar bäst


För er som tränar på Sports Club är konceptet ZonSpinning™ ganska välkänt- men för er som inte gör det tänkte jag ge er ett litet smakprov på hur det låter på onsdagar och fredagar i spinningsalen på Landala Torg. Ni får nämligen helt gratis ta del av sommarens pass och ladda ned det på länken här. (Ljudkvaliteten är medvetet dålig så ni inte rippar skivan rakt av;) ) Klicka på länken och vidare på Download!



Kortfattat är ZonSpinning™ är en förekoreograferad och pulsbaserad 60 min cykelklass som vänder till sig till både nybörjare och erfarna som vill ha kontunitet i sin konditionsträning och kunna känna hur olika pulsintervall påverkar kroppen beroende på intensitet. Var 10:e vecka byts musik och pulsprofil ut- med undantag av sommaren då skivan har gått några veckor extra som ni som ZonSpinnar känner till;) Klassen går utmärkt att kombinera med Activios pulssystem!

Är du instruktör och läser detta och tycker konceptet ZonSpinning™ verkar intressant, det kanske passar in på din anläggning?  Släng iväg ett mail till mig, Magnus Gårdmark, på spinspirit@hotmail.com så kan vi prata mer!

Allt gott,

M


Inga kommentarer: