onsdag, februari 03, 2010

Dear old monkeys


Ett av vårens mest efterlängtade skivsläpp närmar sig. Gorillaz har en ny platta på lut med massa spännande samarbeten på gång. Jag är barnsligt förtjust i den animerade gruppen. Första singeln görs t.ex. med Bobby Womack och Mos Def och heter Stylo. Det är ännu roligare att en av mina personliga favoriter Little Dragon är med på ett spår. Göteborskan Yukimi Nagano´s finstämda och personliga röst får äntligen nå ut till den stora publiken vilket hon förtjänar. Jag har följt hennes skivor som började på en annan Göteborgares lilla 12", Swell Session, som jag har på vinyl. Jag har spelat Yukimi ganska flitigt under åren i cykelsalen, både med Koop och Little Dragon. Wow- vilka band!



Spännande samarbeten, det blir buy-knappen på iTunes!

Inga kommentarer: