tisdag, februari 16, 2010

Tramsession med Japonica


Jag bor ju som bekant i Göteborg. I Göteborg finns, om någon nu har missat det, spårvagnar. Spårvagnarna för göteborgarna är detsamma som heliga kor är i Indien. Jag har vid flera tillfällen haft min kompis Johan med på passen som har kryddat några specialklasser med liverytmer. Johan gillar att trumma, på allt. Här kan du se honom kompa hans flickvän Lina, spelandes på ett svart instrumentcase på 3:ans spårvagn mot Marklandsgatan! Lina har nyligen släppt sitt debutalbum under hennes artistnamn Japonica. Jag har spelat utvalda spår på passen och musiken finns att köpa på iTunes. Slå till!

Jag tycker det är ett roligt sätt att promota sin musik och det börjar bli lite av en grej för Göteborgsmusiker att göra så. Fler tramsessions finner ni här.

4 kommentarer:

Mikkan sa...

Visst är tramsessions ett så kul koncept! Jag ãr bekant med Jerry som kickat igång det, och hoppas på att han hittar på liknande bus med SL nu när han bor i sthlm!

Magnus sa...

Aha. Jag gillar verkligen det- det får du säga till din kompis:)

John Warner sa...

Keep sharing good knowledge with us. Thanks Very interesting and informative post, special thanks for the links,To increase your mouse clicking speed check out cpstest

Alan Mixon sa...

Free PSN Gift Card Generator
PSN Code Generator is one of the most popular gaming consoles out there in the market. Just like any other gaming platform, PlayStation also offers purchasable services online.