fredag, januari 08, 2010

SATS reklam

Såhär ser SATS TV-reklam ut som rullar på diverse TV-kanaler för tillfället. Se även smakprovet på NIKE Dynamic Training som kommer in på schemat som en eventklass så småmingom. Färgglatt som en iPod-reklam. iLike.



7 kommentarer:

Träningsglädje sa...

jag gillade reklamen första gången (hm och enda) jag såg den faktiskt och niketräningen verkar ju också skoj!

Cizzi sa...

Jag gillar den reklamen, den är inbjudande, och bodde jag i närheten skulle jag köpa sats-kort direkt =)

Magnus sa...

Ja, den är riktigt bra. Kanske sådär 1000 ggr bättre än den där Hooked on a Feeling som gick för något år sedan:)

Ebba sa...

Visst... den är snygg och har en skön energi etc. Men den gör ingenting för att generera kunder till SATS. Den visar folk som tränar. Ingen överraskning direkt. Den ger inget mervärde och visar inte vad träning ger i livet. En film för oss... de redan frälsa.

Magnus sa...

Hej Ebba!

Tack för din kommentar.

Det är svårt att fånga upp allt som ett företag står på så kort tid. Det är mest en blänkare i tvsoffan som ska lyfta fram glädjen till träning vilket jag tycker den lyckas bra med. Mervärdet, som egentligen är det egentliga värdet av träning, är en upplevelse som är unik för varje person som tränar. Känslor och välbefinnande är svåra saker att filma;) Den upplevelsen får man själv sätta ord eller bild på tycker jag.

Hur skulle din reklamfilm sett ut?

Ebba sa...

"Det är svårt att fånga upp allt som ett företag står på så kort tid."
Vad är det som säger att det reklamens främsta uppgift? Det är ett förlegat (och ineffektivt) inifrån-och-tänkande. Det är vad erbjudandet gör för kunden som är intressant.
"Mervärdet, som egentligen är det egentliga värdet av träning, är en upplevelse som är unik för varje person som tränar. Känslor och välbefinnande är svåra saker att filma;)"
Din kommentar visar på hela problemet. Ni är så fixerade vid själva träningsupplevelsen, inte hur träningen berikar resten av livet. Alla vet att man tränar på Gym - denna film visar bara något som alla redan vet. Och om tex world class gör ÄNNU snyggare och ÄNNU mer energisk film? SATS reklam har dom senaste åren varit förutsägbar och lämnar ingen eftertanke. Skillnaden är nu bara att man använt ett bättre produktionsbolag.
"Hur skulle din reklamfilm sett ut?"
Jag är ingen kreatör... men jag ska göra en liknelse: När alla andra livsmedelsbutiker bara visade produkter och utbud skapade ICA sin "såpa" och dramatisera sina erbjudande och skapade uppmärksamhet och en relation till varumärket.
SATS visar bara produkten.
Nu bara lite snyggare plåtat.

Magnus sa...

Ok Ebba, då vet jag hur du tänker. Du kanske ska vända dig till SATS marknadsavdelning med dina synpunkter.

/M