fredag, juli 02, 2010

GymNytt Gbg


Den sensate tiden har det hänt lite på gymfronten i Göteborg:

* Worldclass Masthugget har numera lämnat kedjan och kvar finns bara Worldclass City i Göteborg. Nya namnet på masthugget är numera Masthugget Fitness Center. Kommer Worldclass helt att överge Göteborg är frågan?

* SATS stänger sista juli SATS Backaplan. Inga nya center har annonserats.

* Sportlife gasar på och öppnar nytt på flera ställen, bl.a. på Vasagatan mitt i Göteborg. Eftersom jag bor i närheten så är det intressant att veta vilket nummer men detta avslöjas inte på hemsidan. Någon läsande sportlifeare som kanske vet?

Oj.

6 kommentarer:

Jennie sa...

Frågade min inhouse-Sportlifare men han visste inte vilket nummer på Vasagatan.

Träningsglädje sa...

jag vet! samma hus som reklambyrån stendahls ryktas det...

Magnus sa...

Tack för er input tjejer! Då kan man ju räkna ut att det ska ligga på nr 7- bredvid legendariska 7:ans gatukök- Bakismat på kvällen, träning på dagen. Cirkel är sluten:)

Anonym sa...

Yes, samma hus som Stendahls har jag hört från en säker källa som jobbar i Stendahlshuset ;)

Intressant att SATS stänger på Backaplan, kan man se det som att Sportlife tagit marknadsandelar där ute på ön ;)?

Magnus sa...

Jag antar det beror på försämrad lönsamhet. Sähär står det på hemsidan:

https://www.sats.com/se/start/Nyheter/Backaplan/

Cizzi sa...

Intressant. Ser att de ska öppna i Falun, det är inte långt från mina hemtrakter. =) Om de bara kunde öppna i min hemstad och skapa lite konkurrens och press på de gym som finns nu...