lördag, juli 10, 2010

PreRaceStatus Sövde Triathlon


Jag tänkte avge en kort rapport från Skåne såhär dagen innan morgondagens halva ironman. Det som är det ständiga samtalsämnet är naturligtvis värmen, 32°C(!). Det kommer bli hårda bud imorgon.
Alex, Johan och jag; Magnus.

Jag tävlar tillsammans med ett större kompisgäng och vi har en liten inofficiell klubb som heter TriUnitied. Sammanlagt är vi ca 10 stycken som är med på just denna tävlingen och idag har vi mötts upp under dagen för pepp och lite uppsnack. Vi har även varit ute och rekat cykelslingan som visade sig vara riktigt kuperad. Asfalten var inte den bästa och måtte man klara sig från punkteringar. Nu är det snart läggdags för tidig avfärd imorgon. Det är inte att man har lite fjärilar i magen. Vi har laddat upp med energidryck, bars, geler och vatten i mängder. Cross your fingers- nu kör vi!

Innan avfärd gjorde vi ett stopp på Roslins Cykel i Ystad- en enorm butik med allt från vanliga cyklar till fina värstingar från Scott, Specialized och Trek.

The Heat is on. Verkligen!

Alex, Johan och Calle vid vändmärket. Solen gassar.

4 cyklar kräver en viss logistikfiness..

.. och en stor volvo:)

2 kommentarer:

Jessica sa...

Fy fan vad varmt... jag som frustar på mitt håll och inte ens kommer ut liksom.

Magnus sa...

Hehe. Frust frust. Kom ut med dig nu:)