lördag, juli 31, 2010

RaceReport Kalmar Sprint Triathlon


Jag tänkte ge en kort rapport från Kalmar igår. Jag är i efterhand nöjd med loppet och jag slutade på en 13:e plats i senior-klassen. Samtalsämnet på plats vattentemperaturen som var mätt 17 ° på varmaste och 14° på kallaste stället. Detta påverkade bansträckningen som fick läggas närmre land. Jag är inte den som brukar bry mig så mycket om temperaturen men igår var det kallt, dessutom ganska skvalpigt p.g.a en ganska ordentlig vind på ca 10 m/s.

Jag fick en ok start på simningen men hittade inte riktigt farten igår, jag kom in som 13:e man på 10.10. Växlingen gick ok, lite strul med ena skon.

Cyklingen gick också ganska bra med undantag för 2 stora blunders då jag missförstod en funktionär som pekade med flaggan mycket märkligt. Jag fick tvärnita, göra en u-sväng och tappade all fart. Senare hamnade jag bakom en buss och fick till sist köra om på fel sida om en refug för att inte stå helt stilla. Tiden slutade precis under 30 min på 29.57, 17:e bästa tid.

Växlingen till löpningen fungerade sedan helt ok. Jag kom snabbt i löpskorna och ut på banan i ett något överilat tempo, 3,40 på första kilometern. Efter ett tag möttes jag av motvinden som drev ned tempot mot 3,55. Jag slutade på 19.11, något över mitt mål på under 19 min. Jag plockade någon placering på löpningen och hade 12:e bästa tid. Totaltid: 1,02,14 Placering :13
Jag är nöjd:)

2 kommentarer:

Stefan sa...

Hallå! Nyligen bestämde jag mig för att publicera Sverigs samtliga bloggar relaterade till hälsa. Däribland områden såsom recept, näringslära, viktnedgång, träning, livsstil och sjukdomar. Eftersom din sajt passar in där så skulle jag gärna se att du registrerade den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

Magnus sa...

Tack för det Stefan. Sent svar men jag har haft lite datortrassel:)