torsdag, juli 29, 2010

Hejdå Landala


Så var det gjort. Igår körde jag mitt sista pass på Landala. Min anställning löper augusti ut så det kan kanske bli något vik-pass men inget mer schemalagt. Några av min trognaste deltagare var där och trots semesterar, sol och ledighet dök de upp. Tack för det, ni har gjort dessa år till så mycket mer än bara att gå in i salen och riva av ett pass!

När jag kom in i salen snurrade discolampan och på styret låg ett grönt paket med ett kort. Jag blev både glad och lite rörd. Avsändaren var Jessica, SATS Landalas platschef som har varit med längst av alla i den trogna gamla personalen. Paketet innehöll en bok, Löpning, av Thor Gotaas. Det får bli sommarens läsning när ledigheten hägrar. Stort tack till dig Jessica- du är en klippa!
Jag hade satt ihop en klass med musik som jag har kört genom åren och som ligger mig varmt om hjärtat. Det blev en mix av allt från Groove Armada, Nina Simone, Michael Jacksson, Daft Punk, Jamiroquai, FatboySlim mm. Lyssna här!

Klassen avslutades med lite tårtkalas i repa-loungen och det blev lite nostalgiska minnen som kom upp. Det är alltid kul att få lite mer av medlemmarna än bara själva träningen, höra vad som händer utanför gymmets väggar.

Tårta x 2. Rätt fina va? ;)

Jessicas present- perfekt läsning på bryggan i augusti!

F.r. o.m. i september kommer jag vistas på Landala som en vanlig medlem. Måtte jag ha lärt mig att damernas och herrarna omklädningsrum har bytt plats nu;)

Tack för en fantastisk tid på Landala!

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad fin bloggen blivit :-) och varmt välkommen till oss på Gymnasium! Kram/Linda

Jessica sa...

Hej Magnus! Kul att du gillade boken. Jag önskar dig varmt lycka till med allt i framtiden. Du är en grym instruktör och mycket omtyckt kollega! Kram / Jessica

Men vi ses framöver :-) Ser fram emot ett avskedskalas med gänget!