måndag, mars 15, 2010

Inlägg om inlägg


Jag har äntligen fått in några med kvalitativa löppass på senare tid. Det är en lång bit kvar till bra fart och lättare känsla i kroppen. Jag behöver också kapa en del på vågen, gärna 6-7 kg för att det ska vara trevligare att springa längre pass. Mina fötter har dock inte helt vant sig och blivit kompis med inläggen. Det funkar bra ur tröttsamhetsperspektiv, jag klarar längre pass utan att bli trött i fotvalvet.
Men.. eftersom jag belastar foten annorlunda så skaver det på huden på nya ställen. Det har resulterat i ett gäng ganska ömmande skavsår och blåsor under fötterna. Jag måste bli bättre på att tejpa och plåstra fötterna innan jag sticker ut i fortsättningen. Värsta blåsan sitter på höger lilltå. Eller man kan säga att det sitter en lilltå på blåsan eftersom tån är dubbelt så stor som vanligt.

Fötterna demostreras.. fötterna har fått nog

ps. ber om ursäkt för denna något överflödiga information ;)

2 kommentarer:

mojo sa...

NUUUUU fattar jag vad du menar med skräckbilder på bloggen...men du, din "krigsskada" eller min?
Tror nog ändå att jag vinner så här långt, eller??? ;)

Kramar
Mo

Magnus sa...

Trögis;) Haha!

Ja du.. min skada har förvärrats.. en inte så nice varbildning i hålfoten. Den är censurerad för mitt anseendes skull:)

Show me yours and I´ll show you mine har fått en ny innebörd- haha! Skadigast vinner. Det avgörs på måndag:)

kram the war-vet