lördag, mars 20, 2010

Tri Tusan Vad Bra!


Ok. Såhär. Om man ska ta det i ordning. Om man ska ge ett liitet försök sortera dagens intryck så..

TRIATHLETER- NI VAR GRYMMA!!
YEAH!! :-)
Eloge till er!!


Dagens klass, eller klasser, hur man nu valde att köra, blev en hit! Solen och våren utanför gjorde nog sitt till några sena avbokningar men vad gjorde väl det när energi och fokus och på de som var där var vassare än en rakbladsegg.

Min del; att coacha 45 min cykling för 3 olika(3x45 min) gäng, flöt på som bara den. Snabba byten mellan klasserna. Cyklisterna körde hårt. Torkade svetten. Frustade. Stönade. Log. Bet ihop. Intervaller- they killed them. Hårt jobbandes. Mera svett. Vila. Omladdning. Så gick det till. Om och om och om igen.
Efter cyklingen- Tack och hej! Mot nästa station. Vidare till fantastiska Therese på löpbandet. Efter det; Upp till ödmjuka och supertaggade Michael för att få ett ordentligt styrkepass. 3x45 min triathlon. Tufft. Krävande. Imponerande! You did it!

För min egen del så stod jag på ganska bra på cykeln, det blev alltså 135 min ganska krävande minuter, ibland dras man med, av deltagarna och sig själv. Väl hemma ligger jag nu på soffan och lyssnar på fågelkvitter med en öppen balkongdörr Utanför sjunker vårsolen som sakta ned bakom husen. En skön känsla- tränad, trött och lite hög på en bra klass tillsammans med fina deltagare och goda medarbetare.

Förutom det där fina kvittrandet av fåglarna så lyssnar jag på min mage som efter klassen var svältfödd på mat och energi. Gårdagens rester i form av ryggbiff, buffelmozzarella, sockerärtor, avocado, tomater samt en sjukt lyckad jordärtskockscremé smaksatt med tryffelolja togs emot med applåder av den tomma kistan. Magen låter i skrivande stund nästan som en papegoja- den härmar ljud men brummar fram det. Vad som sägs har jag ingen aning om.

Ser rätt trist ut på bild men borde upplevas- speciellt cremén!

Efterrätten slank ned snabbare än ett foto kunde tas- mera tryffel en annan typ


Tack Kungsgatans triatheter för en fint genomförd klass!


2 kommentarer:

Sara sa...

Tack för en jättekul dag. Hoppas ni gör om det snart igen!

Magnus sa...

Tack Sara!

Vi som instruerade hade verkligen kul vi med! Ni var ett bra gäng som körde och ni imponerade verkligen med att ta er genom 135 min träning med leende ansikten efter klasserna:-)

Vi är för en repris! det blir kanske rent av utomhuslöpning och riktig simning då! Vi återkommer!

Magnus