söndag, mars 28, 2010

Torped


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Magnus!

Javisst är Michael verkligen som en torped och det gör sig till synes på detta inlägg.
Såg ett reportage på tv för ett tag sen efter en studie de gjort om Mihaels kroppsbyggnad och dess förmåga att nästan förvandlas till något däggdjur som föds i havet då han hamnar i vatten. Faschinerande!
Var du något liknande när du låg på din sim-topp? Eller befinner du dig fortfarande på denna topp?

/Anna :)

Tack för igår förresten....trevligt!

Magnus sa...

Hej!

Jag tror jag såg samma program- i samband med OS? Han är precis som du säger perfekt ur ett biomekansikt perspektiv- långa armar&ben( bra paddlar), stor bröstkorg( bra tyngpunkt) osv. Han är dessutom ett metaboliskt kraftverk då han omsatte 12 000 kcal/dagen under os( vilket är 4 ggr mer än en fullvuxen man).

Haha.. nej.. inte i närheten alls av hans kaliber. Min bror var duktig men jag var högst medioker. MEn jag är fortfarande road och intresserad av simning.

Hoppas du får en riktigt glad påsk!

M

Anonym sa...

Måste vara samma program vi pratar om för när du säger det minns jag att det var just under os.
En del människor har verkligen en förmåga att imponera.
Gott med mat och tänk om man ändå kunde äta den mängd kcal som Michael. Problematiken skulle nog dyka upp vid förbränningen för gemena man skulle nog inte ha tid med detta, om man inte vill se ut som en fettisdagsbulle....!?

Glad påsk till dig också!

A