måndag, maj 31, 2010

Bikt


Träningscommunityn funbeat är inte bara en sida att regga sin träning, där finns även ett forum där man kan ställa frågor sorterat i olika grupper som man som användare kan ansluta till. Jag skriver ibland men läser mest.
På senare tid har det kommit upp frågor om man som instruktör ska köra med pulsband så deltagarna kan se pulsen. Min filosofi är att inte göra det eftersom jag ser det som min roll att coacha och inte träna själv när jag instruerar. Pratet under passen stjäl en hel del pulsslag och coachningen kan bli missvisande. Ibland får man då repliker att deltagaran gärna vill se att instruktören också tränar och tar i. Så.. upp till bevis, gör jag det trots att jag inte visar pulsen?
Dagens 90-minutersklass nedan: 4 backar a la fartlek med 1 minut lättnad följt av återhämtning. Sedan 5 st intervaller som en nedåtgående stege med sjunkande vilodel. Sista 8 min är kortintervaller på 30/30 i tempo. Det stämmer ganska hyfsat med andra ord, trots prat och försök till pepp. Hoppas jag är betrodd nu:)

Fader, har jag syndat?

Inga kommentarer: