torsdag, maj 27, 2010

Knäckt och upplåst


Idag har jag besökt Monikas man, osteopat Peter Niemelä, som tittade närmre på min onda fot. Det var första gången jag har konsulterat en osteopat men inte sista:) och i synnerhet inte Peter.
Peter fick först en kort bakgrund till var och när smärtan hade uppstått och sedan var det en noggrann besiktning från tå till topp. Jag fick lägga mig på en brits och sedan började Peter dra i vristerna. Det krävdes en hel del dragande och kraft för att släppa låsningen. Det gjordes med ett ganska bra *knak*.

Jag fick reda på att det finns en hel del att jobba med rörligheten i båda fötterna. Peter kollade även på ryggen och knäckte den( säkert helt fel term men det lät iaf så:)

Det är en ganska bisarr känsla att få ryggen "knäckt", skönt på ett sätt och med en viss fruktan att det ska leda till sista vilan på samma gång. Dock så stämde Peter av så allt var ok under tiden och jag kände verkligen att jag var i trygga händer. Nu på kvällen känns det bra, lite varmt för mer cirkulation men ingen smärta.

Avslutningsvis fick jag några övningar för att öka rörligheten fortsättningsvis. Det känns skönt och tryggt att fått lite konsultation. Mera vila får det bli men jag har hopp att snart vara ute på löpbanorna i Skatås igen.

Så om du läser det här Peter- tack för fin behandling och tipsen. Vi ses i plurret;)

Inga kommentarer: