tisdag, oktober 13, 2009

Bad idea


Jag tillsammans med diverse andra presentatörer på Nike-konventet 2010 sitter med en viss portion ångest med att hitta på ett vasst och inspirerande klassnamn och upplägg till konventet. Det syns på statusraderna på Facebook, det grubblas och funderas inför torsdagens deadline. Även jag har haft samma tankar sedan igår- men jag tror jag har kommit fram till mitt namn och klassupplägg nu. Däremot passerade lite idéer i huvudet innan jag bestämde mig. Ibland kan det vara fruktsamt att tänka tvärtom för att förlösa kreativiteten. Detta ledde till att jag försökte ta fram de sämsta namnen jag kunde tänka mig på en klass. Dessa två vann..

Andraplatsen.. Benny Hill´s- The Dirty Ride (Bergsklass)


Förstaplatsen.. Klass RoadKill- Ride Like An Animal (Raceklass)


3 kommentarer:

Mikkan sa...

Haha, skitkul tycker jag! :)

Cizzi sa...

Haha, låter kanonkul =) Var inte rädd för att göra något annorlunda.

Jag tycker personligen att det vore kul att höra lite mer om tanken bakom passet och inte bara bränna av ett galet tufft pass. Jag vill gärna ta med mig mycket användbart från konventen att använda i mina egna pass. Tyvärr blir det ibland mycket show och det är ju kul på konventet men inte så användbart hemma. Det blir nog toppen!

Sen undrar ju jag varför de inte har ringt mig än? haha ;)

Magnus sa...

@ Mikaela: Jag hoppas ingen tar dessa idéer nu bara:)

@ Cizzi: Jag är ju väldigt konventoerfaren egentligen men tror jag förstår vad du menar. Det är ju ganska svårt att ge ett tvärsnitt av sig själv på ett pass- både uppläggs- och musikmässigt, speciellt när jag jobbar med långsiktighet och periodisering:/ Men jag tror jag har kommit på vad jag ska köra iaf. Vi får se.. om inte annat verkar det bli rena blogg-träffen i samband med konventet. Det blir skoj!