måndag, oktober 12, 2009

InCycle InAction


I helgen hade jag tillsammans med Monika mitt andra uppdrag för InCycle- grundutbildning för tre hitresta blivande och några redan verksamma instruktörer. Upplägget var det samma som vid förra tillfället- teori blandat med ungefär lika mycket praktik.

Lördagens utbildning hölls på Gymnasium Torslanda och där finns utan tvekan den sjysstaste spinningsalen i Sverige. Monika körde en klass på förmiddagen och jag en på eftermiddagen. Det är också så fantastiskt att få vara deltagare hos instruktörer man verkligen gillar. Jag har förmånen att gå på många duktiga kollegor men det är bara några få som når hela vägen fram. Monika är definitivt en av dessa.

Jag har blivit van att få instruera med Activio men varje gång jag är deltagare slås jag av vilket grymt verktyg det är, speciellt när man känner att instruktören kan lägga upp sin klassen på ett genomtänkt sätt.

Söndagens utbildning hölls på Gymnasium Sisjön och jag fick tillfället att hälsa på några ansikten som blivit bekanta sedan vi var i på FIBO i Tyskland ihop. Trevligt och kul! När väl helgen led mot sitt slut lämnade tre mycket karismatiska och energiska spinningelever Göteborg för att sätta rot åt sin kunskap i Blekinge och Småland. Bra jobbat gänget! Lycka till framöver!

Inga kommentarer: