måndag, oktober 05, 2009

Cykla för livet- RosaBandet24timmar!


Jag och min kollega Linda från InCycle har fått äran att få presentera en klass på spinningeventet RosaBandet24timmar den 24:e-25:e oktober på Sportlife Exclusive i Göteborg.


Detta är är ett evenemang där träningsälskande människor, framförallt (inomhus)cyklister, under ett dygn rosa dygn samlas för att bidraga till livsviktig forskning till förmån för Bröstcancerfonden. Denna speciella dag spelar gymtillhörighet ingen roll så oavsett om du tränar eller instruerar på World Class, Gymnasium eller SATS så är du varmt välkommen att vara med. Det är ett ypperligt tillfälle att få träffa andra cyklister och få inspiration till sitt eget instruerande. En timmes träning kostar 100 kr och hela summan går direkt till bröstcancerfonden. Finns det bättre tillfälle att få köra distanspass kan man fråga sig?

1 eller 25 timmar? Lag eller ensam? Du bestämmer!

Men.. Det är inte bara cykling som står på schemat under dagen utan man kan träna andra saker! Det ges stadsvandring och gryningscykling på cykel utomhus. Eller varför inte en spännande föreläsning av mannen som är snudd på huggen i sten, Kari Martens. Missa inte!



Bakom arrangemanget står ett entusiastiskt gäng med målsättningen att dra in mer pengar än förra året. Det betyder att målet är satt en bit över 100 000 kr- ditt bidrag behövs och gör skillnad!



Jag kommer köra min teamklass tillsammans med Linda Jonsson från InCycle kl 11.00-11.55 söndagen den 25 oktober. Namnet på klassen är All In! Anmäl dig på följande adress: maria@rosabandet24timmar.se

Jag hoppas vi ses!




Inga kommentarer: